Var är du nu syster?

Vad är det som händer här egentligen?

Förut var det jag som var den svaga som behövde allt stöd jag kunde få. Det var som om jag var inuti en ring med människor som gav mig små knuffar åt olika håll, för att jag inte skulle falla.
  Men nu är det annorlunda.

Min syster
, kom tillbaka igen! Jag vill att du ska vara här med mig nu. Vara med Malin. Båda mina systrar: kom tillbaka nu. Jag vill att ni ska vara här med mig. Jag vill att ni ska finnas här med mig, inte för mig. Jag kan finnas för er om ni vill.
Jag kan vara här, bredvid er. Lyssna, pilla i håret. Andas och höra varandras hjärtslag.
 
Det är så svårt att se allt det vackra utanför fönstret. Hur snön flyger som vitt puder. Solens strålar får snön att se ut som ett vitt lakan med glitterkorn på. Mjukt och fint. Men innanför väggarna råder tryckt stämning, och ingen vet nog vad den ska säga egentligen. Även om systern inte är där- känns hennes närvaro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0